Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástroje sociální práce a personálního řízení při zaměstnávání lidí se zdravotním postižením v integračním sociálním podniku
SKALÁKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je seznámit se s problematikou zaměstnávání osob se zdravotním postižením v integračním sociálním podniku. Tohoto cíle bylo dosaženo studiem odborné literatury, související legislativy, realizovaných studií a výzkumů a dalších zdrojů s navazujícím kvalitativním výzkumem. Celá práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Podkladem pro teoretickou část je rozbor výše uvedené odborné literatury a dalších souvisejících zdrojů. Tato část je rozdělena do sedmi kapitol, které nás uvedou do problematiky tématu a definují základní pojmy - potřeby, definice zdravotního postižení, metody sociální práce, ucelený systém rehabilitace, zaměstnávání osob se zdravotním postižením, sociální podnikání a specifické podmínky zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Praktická část je zpracována metodou kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zjistit jaké nástroje personálního řízení a jaké metody sociální práce jsou využívány v integračních sociálních podnicích, které zaměstnávají osoby se zdravotním postižením a také analyzovat, jakou roli a funkci mají tyto podniky v uceleném systému rehabilitace s důrazem na jeho sociální a pracovní prostředky. K dosažení těchto cílů jsou stanoveny tři výzkumné otázky, které mají objasnit konkrétní nástroje personálního řízení a metody sociální práce, využívané v praxi, jejich vliv a vliv zaměstnání v integračním sociálním podniku na další pracovní a sociální začlenění osob se zdravotním postižením a také jakou roli a funkci mají tyto integrační sociální podniky v uceleném systému rehabilitace z pohledu jednotlivých prostupných a návazných nástrojů pracovního začlenění znevýhodněných osob.
Fyzioterapie pacientů po cévní mozkové příhodě v domácím prostředí
NOVÁKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část a přehledovou studii. Teoretická část je popsaná ve třech kapitolách. První kapitola teoretické části se zabývá cévní mozkovou příhodou. Také popisuje epidemiologii, patogenezi, rizikové faktory, klinický obraz, diagnostiku a léčbu cévní mozkové příhody. Dále se věnuje následkům a prevenci vzniku cévní mozkové příhody. Druhá kapitola se věnuje koordinované rehabilitaci, která je v péči o pacienty po cévní mozkové příhodě klíčová. V této kapitole je dále popsán multidisciplinární tým a jeho práce, instituce poskytující fyzioterapeutickou péči, péče o pacienty a léčebná rehabilitace pacientů po cévní mozkové příhodě a fyzioterapeutické metody využívané v léčbě pacientů, kteří prodělali cévní mozkovou příhodu. Ve třetí kapitole teoretické části je popsán návrat pacientů do domácího prostředí a obsahuje podkapitolu, ve které je soubor doporučení pro pacienty a jejich rodiny. Pro přehledovou studii bylo vybráno 20 výzkumů, ze kterých byly vytvořeny výsledkové tabulky. V těchto tabulkách je možné nalézt popis fyzioterapeutických technik, které byly v jednotlivých studiích využity, členy multidisciplinárního týmu v domácím prostředí, charakteristiku zkoumaného souboru, frekvenci fyzioterapie a poznámku, která obsahuje téma článku.
Mezioborová spolupráce v koordinované rehabilitaci pohledem dvou oborů: sociální práce a fyzioterapie
ZEMAN, Jaroslav
Přístup koordinované rehabilitace je považovaný za důležitý přístup k pacientovi, který mimo jiného zaručuje naplnění základních lidských práv. Koordinovaná rehabilitace je náročným procesem, který klade velké požadavky na mezioborovou spolupráci. Sociální pracovníci a fyzioterapeuti se v rámci koordinované rehabilitace stýkají s klientem/pacientem nejčastěji. Tato práce v teoretické části popisuje současný stav, snaží se reflektovat výzvy dnešní doby, dále objasňuje fyzioterapii a sociální práci, jak jsou tyto obory chápány v České republice na začátku 21. století. V teorii popisuje práce ještě nejčastější udávaná pozitiva a negativa koordinované rehabilitace, také výhody a překážky koordinované rehabilitace. Praktická část. Výzkumnou otázkou práce je, zda se koordinovaná rehabilitace využívá v praxi sociální práce a fyzioterapie. Porovnává pohledy sociální práce a fyzioterapie. Užitím zakotvené metody (GTM) se postupně v práci objevuje jev, kdy na jedné straně sociální pracovníci i fyzioterapeuti vidí výhody a možnosti koordinované rehabilitace, na druhé straně popis praktického použití KR neodpovídá teoretickému ukotvení KR. Práce tedy dále prohlubuje poznatky a snaží se tomuto jevu porozumět, vybírá si subjektivní překážky, které blíže popisuje dle výzkumu. V diskusi pak práce vysvětluje možné souvislosti motivace a filozofického pojetí člověka na spolupráci v rámci koordinované rehabilitace. Zodpovídá výzkumné otázky. Porovnává, jak se liší pohledy fyzioterapie a sociální práce a diskutuje výsledky s aktuální odbornou literaturou. V závěru práce vše shrnuje.
Hipoterapie jako léčebná metoda v rámci uceleného systému rehabilitace dětí se zdravotním postižením.
PAŠKOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce popisuje hipoterapii, která patří mezi významné léčebné metody u osob se zdravotním postižením. Věnuji pozornost zejména tomu, jak ovlivnila a ovlivňuje jejich zdravotní stav a to v souladu s dalšími terapiemi uceleného systému rehabilitace. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměřuje na různé definice zdravotního postižení a na jednotlivé skupiny osob se zdravotním postižením. Dále stručně vymezuje zooterapii a její rozdělení. Značná část je věnována samotné hipoterapii, která je pro tuto práci stěžejní. Popisuje členy hiporehabilitačního týmu, průběh hipoterapie, možné indikace a kontraindikace, mimo jiné také kritéria, která jsou důležitá pro výběr vhodného koně. Poslední kapitola se zaměřuje na koordinovanou rehabilitaci a její jednotlivé prostředky. V empirické části byli prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů dotazováni zákonní zástupci vybraných dětí. Zjištěné informace o průběhu a přínosu hipoterapie byly sepsány do jednotlivých případových studií. Sesbíraná data z praktické části potvrdila komplexnost a účinnost hipoterapie jako léčebné metody. Tato bakalářská práce může být nápomocná studentům, ale také laické veřejnosti k snadnější orientaci a pochopení hiporehabilitace, následně hipoterapie.
Úloha multidisciplinárního týmu v geriatrické paliativní péči v kontextu ucelené rehabilitace
VALOŠEKOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá úlohou multidisciplinárního týmu v geriatrické paliativě. Cílem je zmapovat jak paliativní geriatrickou péči, tak pozice, úkony a úkoly členů multidisciplinárních týmů, stejně jako jejich provázanost či případné limity v týmové práci. Cílem práce je rovněž nahlédnout geriatrickou paliativní péči optikou koordinované rehabilitace. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První je teoretická a popisuji v ní současný stav tématu. Druhá část práce se zaměřuje na výzkumný cíl. Stanovuji výzkumné otázky, popisuji použitou metodiku výzkumu, předkládám vlastní výzkum a jeho výsledky. Práce má svou diskuzi i závěr. Výsledky mohou čtenářům poskytnout možnost zorientovat se v úloze multidisciplinárního týmu v geriatrické paliativní péči, a nahlédnout ji v kontextu ucelené (koordinované) rehabilitace.
Mezigenerační solidarita v kontextu koordinované rehabilitace
JANEČKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá mezigenerační solidaritou v kontextu koordinované rehabilitace. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část diplomové práce se zabývá pojmy, které souvisejí s tématem diplomové práce. První kapitola je zaměřena na mezigenerační solidaritu jako obecný pojem a dále na mezigenerační solidaritu, se kterou se setkáváme v rodinném prostředí. V této kapitole jsou rovněž zmíněny formy mezigenerační solidarity v rodině. Druhá kapitola je zaměřena na koordinovanou rehabilitaci, vymezení jejího pojmu a úkolů. V této kapitole jsou rovněž uvedeny a popsány jednotlivé složky koordinované rehabilitace. Dále je v této kapitole popsáno fungování multidisciplinárního týmu. V závěru druhé kapitoly je popsána Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví, důležité pojmy s ní spojené a dále její zásady a cíle. Třetí kapitola se zabývá zdravotním postižením, jeho vznikem a druhy. Čtvrtá kapitola je zaměřena na dítě s postižením a jeho rodinu. V této kapitole je popsáno období, kdy se rodiče vyrovnávají se situací, že se jejich dítě nenarodilo zdravé a dále jsou uvedeny faktory, které ovlivňují přijetí tohoto dítěte rodiči. Ve čtvrté kapitole je rovněž popsáno fungování rodiny dítěte s postižením - vztahy mezi sourozenci, podpora a pomoc ze strany užší i širší rodiny a dále také pomoc a podpora ze strany přátel, širšího okolí a institucí. Tato kapitola rovněž zahrnuje problematiku péče o dítě s postižením jak v domácím prostředí, tak i v pobytových sociálních zařízeních. Závěr čtvrté kapitoly je zaměřen na budoucnost dětí s postižením a její plánování. Cílem práce bylo zjistit, jakou roli hraje mezigenerační solidarita v péči o děti s postižením. Cíl práce spočívá v zodpovězení stanovených výzkumných otázek. První výzkumná otázka je zaměřena na aspekty života rodin pečujících o děti s postižením, v nichž se setkáváme s mezigenerační solidaritou. Druhá výzkumná otázka zkoumá, zda je mezigenerační solidarita v péči o děti s postižením prostředkem, jež vede k předcházení umisťování těchto dětí do institucionální péče. V empirické části diplomové práce je využita metoda kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor je tvořen 6 komunikačními partnery, kteří pečují o dítě s postižením a mají aspoň jedno další zdravé dítě. Výsledky jsou analyzovány pomocí otevřeného kódování. Z výzkumů vyplývá, že mezigenerační solidarita sehrává v životech rodičů dětí s postižením svou roli. Míra významnosti této role je však ovlivněna mnohými individuálními hledisky. Pro rodiny pečující o dítě s postižením je mezigenerační solidarita důležitá především v oblasti emoční a oblasti provozně technické. Právě tyto oblasti mohou výrazně napomoci ke zkvalitnění života celé rodiny. Dále bylo zjištěno, že mezigenerační solidarita může být jedním z faktorů, který rozhoduje o tom, zda rodiče umístí dítě dlouhodobě do institucionální péče. Ukázalo se ovšem, že ne vždy vnímají rodiče celoživotní péči o svého potomka v domácím prostředí jako nejvhodnější variantu. Výsledky výzkumu by mohly být uplatněny v rámci osvěty společnosti, díky které by si osoby blízké rodinám dětí s postižením mohly uvědomit, že i malá pomoc a podpora z jejich strany může být pro tyto rodiny opravdu důležitá.
Aktivity a terapie za asistence zvířat v kontextu koordinované rehabilitace
POLENOVÁ, Dana
Diplomová práce se zabývá poskytováním aktivit a terapií za asistence zvířat v sociálních službách pro děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Cílem diplomové práce je zjistit způsob poskytování aktivit a terapií za asistence zvířat z pohledu pracovníků, kteří vykonávají zooterapii v organizacích sociálních služeb. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá zooterapií v kontextu koordinované rehabilitace a samotného vymezení zooterapie. Souhrnně jsou popsány metody, formy a organizace, které se zooterapií zabývají. Dále jsou pak uvedeny nejčastější druhy zooterapie. V praktické části je uvedena zkoumaná oblast dané problematiky, která měla za cíl zodpovědět hlavní výzkumnou otázku: Jakým způsobem probíhá poskytování aktivit a terapií za asistence zvířat? Byl využit kvalitativní výzkum, který probíhal metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 7 informantů, kteří byli vybráni prostřednictvím záměrného výběru a technikou účelového výběru. Výsledky byly zpracovány analýzou dat pomocí zakotvené teorie. Nejvíce využívanou metodou v sociálních službách jsou dle výzkumu aktivity za asistence zvířat a terapie za asistence zvířat, a to zejména canisterapie a hiporehabilitace. Průběh aktivit a terapií je zcela odlišný. Aktivity mají převážně vzdělávací a motivační charakter, který působí na psychickou stránku. Terapie je zaměřena spíše na fyzickou stránku. Zooterapie má dle výzkumu v systému koordinované rehabilitace své ojedinělé uplatnění a místo. Přínos diplomové práce spočívá v ucelenosti daného tématu a zařazení do tématu koordinované rehabilitace, která je v dnešní době důležitým prvkem v rámci zdravotní a sociální péče. Svým výsledkem ve výzkumné části může také motivovat ostatní pracovníky a organizace v sociální a zdravotní oblasti k zapojení zooterapie do jejich pracovní sféry.
Raná péče ve světle koordinované rehabilitace
HAVLOVÁ, Jana
Raná péče je terénní sociální služba, která poskytuje rodiči s dítětem se zdravotním znevýhodněním potřebnou pomoc a podporu. Nabízí rodině mnoho možností a mimo jiné i cenné rady ohledně správné péče o dítě se zdravotním handicapem. Raná péče je velmi důležitá, a je třeba, aby byla poskytovaná v rámci multidisciplinárního týmu odborníků. Nicméně spolupráce s lékaři, a především s pediatry není zrovna ideální a někdy bohužel ani reálná. K dosažení cílů diplomové práce byl vybrán kvalitativní výzkum. Jako metoda sběru dat byla zvolena metoda dotazování, která probíhala s jednotlivými informanty pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Data byla zpracována technikou zakotvené teorie pomocí třístupňového kódování a stanovením zakotvených tvrzení. Data byla graficky znázorněna v softwarovém programu ATLAS.ti, která doplňují celou empirickou část diplomové práce. Analýzou dat bylo zjištěno, že pracovníci rané péče považují spolupráci v rámci koordinované rehabilitace za významnou součást jejich profesního působení. Výsledky ukázaly, že v rámci Jihočeského kraje je celkem sedm poskytovatelů rané péče, kteří mají rozdílné zkušenosti se spoluprací s jednotlivými odborníky, lékaři či pediatry. Největším problémem raných péčí je obtížnější navázání spolupráce s pediatry, kteří rodiče svých pacientů neodkazují na využití služeb rané péče. Naopak některé pracovnice rané péče uvedly, že existují i spolupráce se zdravotníky, které jsou velmi dobré a přínosné. V rámci koordinované rehabilitace spolupracují rané péče i s jinými subjekty, s nimiž mají velmi dobře navázanou spolupráci. Tato diplomová práce může sloužit jako informativní materiál nejen pro poskytovatele raných péčí, ale také pro samotné pediatry, jiné zdravotní pracovníky, odborníky či dalším subjektům.
Koordinovaná rehabilitace v domově pro seniory
ZATLOUKALOVÁ, Taťána
Diplomová práce pojednává o využívání koordinované rehabilitace v domově pro seniory. Hlavním cílem práce bylo zjistit možnosti a limity poskytování koordinované rehabilitace v domově pro seniory z pohledu členů multidisciplinárního týmu. V teoretické části práce byly definovány základní pojmy. V praktické části byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka: Jak členové multidisciplinárního týmu vnímají poskytování koordinované rehabilitace v domově pro seniory? Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Analýza dat byla provedena pomocí prvků zakotvené teorie. Výzkumný soubor složený z 8 informantů byl vybrán prostřednictvím záměrného výběru a technikou účelového výběru. Výzkum ukázal, že dotazovaní pracovníci sociálního úseku mají povědomí o koordinované rehabilitaci, na rozdíl od pracovníků zdravotního a pečovatelského úseku, kteří ji vnímají jen jako léčebnou rehabilitaci. Po objasnění pojmu i tito pracovníci dokázali vyjmenovat a zařadit aktivity do jednotlivých složek koordinované rehabilitace. Z výzkumu lze usuzovat, že informanti vnímají jako možnosti pro poskytování koordinované rehabilitace zkvalitnění péče, zajištění komplexní péče, efektivní spolupráci multidisciplinárního týmu, předávání kompletních informací o klientech, zajištění odborníků, vzdělání a rozšíření nabídky aktivit a terapií. Jako limity poskytování koordinované rehabilitace informanti vnímají absenci legislativního vymezení, které zapříčiňuje neinformovanost personálu o tomto konceptu, chybějící finanční prostředky a metodické postupy k provádění koordinované rehabilitace, pak neochotu ke spolupráci, přetěžování pracovníků, nedostatek času a odborného personálu. Výsledky výzkumu budou sloužit jako podklad pro zkvalitnění poskytované péče s využitím konceptu koordinované rehabilitace ve vybraném domově pro seniory.
Informovanost učitelů středních zdravotnických škol o koordinované rehabilitaci
BERKOVÁ, Petra
Bakalářská práce s názvem "Informovanost učitelů středních zdravotnických škol o koordinované rehabilitaci" se zabývá koordinovanou rehabilitací a spoluprací v multidisciplinárním týmu. Cílem práce je zjistit informovanost učitelů středních škol o koordinované rehabilitaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zpracovává základní pojmy a legislativní náležitosti, které s koordinovanou rehabilitací souvisí. Jsou zde popsány jednotlivé složky koordinované rehabilitace se zaměřením na složku pedagogicko-výchovnou. Nalezneme zde informace o práci v multidisciplinárním týmu v rámci pedagogického procesu. V praktické práci je popsána metodologie výzkumu. Práce je založena na kvalitativním výzkumu. Jako výzkumná metoda byl zvolen rozhovor. Jednalo se o znalostní rozhovor, který obsahoval 20 otázek. Rozhovory byly realizovány se třemi učiteli středních zdravotnických škol. Zjištěné informace byly zpracovány tematickou analýzou. Z výsledku bylo zjištěno, že učitelé znají koordinovanou rehabilitaci, i přes její absenci v rámcově vzdělávacím programu. Dále bylo zjištěno, že učitelé nepracují v multidisciplinárním týmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.